miercuri, 18 aprilie 2012

Afacerile Ringier in Romania au crescut cu 33%. Vezi cum sta grupul in alte tari



Grupul elvetian de media Ringier a optinut in 2011 un profit operational (EBITDA) de 64 milioane de franci elvetieni, generand venituri totale de 1,147 miliarde de franci elvetieni,  in usoara scadere fata de 2010.
 In Romania, cifra de afaceri a Ringier a crescut cu 33,6% fata de 2010,  "in ciuda situatiei macro-economice si a faptului ca piata de publicitate a continuat sa scada". Propuneri de afaceri




Cu toate ca la nivel de grup, veniturile au fost mai mici decat cele inregistrat in anul anterior, de 115 milioane de franci elvetieni, rezultatul din 2010 a inclus si efectul non-operational care a rezultat din formarea joint-venture-ului Ringier Axel Springer Media.

Veniturile Ringier in anul 2011 au fost de 1,147 miliarde de franci elvetieni, cu 9 procente mai mici decat in 2010.

Mai mult, Ringier a fost in 2011 unul dintre putinele grupuri de publishing din Romania care a inregistrat profit.
In august 2011, Ringier a anuntat achizitia intregului pachet de actiuni al Edipresse AS Romania, devenind astfel cel mai mare publisher international din tara noastra. Tranzactia s-a perfectat in februarie 2012.

Potrivit unui anunt al companiei, veniturile inregistrate "au fost in linie cu 2010 dupa ajustarea in functie de factori speciali, precum aprecierea francului elvetian si declinul din domeniul tipografic".

Potrivit reprezentantilor Ringier, trustul "a continuat sa afiseze rate de crestere satisfacatoare din digital si entertainment, partial datorita achizitiilor  realizate".

La nivel de Grup, veniturile au ajuns la aproximativ 14% din totalul consolidat, in timp ce in Elvetia au depasit 20 de procente.

"In 2012, Ringier intentioneaza sa-si diversifice sursele de venit prin achizitii strategice, consolidandu-si in acelasi timp afacerea de publishing", se arata intr-un anunt al companiei.

„Suntem multumiti de rezultatele obtinute in 2011. Strategia noastra functioneaza si vom continua sa dezvoltam Ringier intr-o companie media diversificata. In 2011, veniturile si profitul au fost mai mici decat in anul precedent din trei motive. In primul rand, declinul din domeniul tipografic. In al doilea rand, intarirea francului elvetian, situatie in care noi suntem sensibili, dat fiind faptul ca suntem o companie activa international. In al treilea rand, incetinirea economica la nivel european care a inceput la mijlocul anului 2011. Ringier va continua diversificarea si in anii ce urmeaza, consolidandu-si in acelasi timp afacerea de publishing”, a declarat Marc Walder, noul CEO al grupului Ringier.

Influenta negativa a aprecierii francului

Aprecierea substantiala a francului elvetian a avut o influenta negativa notabila asupra veniturilor anuale ale Grupului si a rezultatului EBITDA, care sunt consolidate in franci elvetieni.

Dupa ajustarea in functie de efectele cursului valutar, vanzarile Grupului si EBITDA prezinta o imagine semnificativ imbunatatita. Pe langa amprenta lasata de conditiile de piata din ce in ce mai dificile, scaderea EBITDA comparativ cu anul 2010 este dovada implementarii consecvente a strategiei de investitii si transformare a Grupului.
In 2011, investitiile totale ale Grupului Ringier in produse noi si piete au insumat 96 de milioane de franci elvetieni. idei de afaceri

"Performanta veniturilor Ringier sprijina in mod clar accentul strategic pe diversificare si dezvoltare in zona mediei digitale, unde vanzarile din 2011 au fost cu 19 procente mai mari decat cele din anul anterior. Pe de alta parte, vanzarile generate de afacerea de baza au fost influentate negativ de scaderea veniturilor din publicitate", se arata intr-un comunicat de presa al grupului.

La nivel global, vanzarile de publicitate s-au diminuat cu 15 procente.

Operatiunile de tipar s-au contractat substantial in fata competitiei europene acerbe, trend exacerbat de intarirea francului elvetian.

Efectele shimbarii portofoliului

Schimbarile in portofoliul de business al Ringier se pot observa din componenta vanzarilor la nivelul Grupului.

Si asta in timp ce cota diviziei de print in veniturile consolidate a scazut la 21 de procente (fata de cele 23 de procente din 2010), proportia vanzarilor totale generate de afacerea digitala a crescut de la 10 la 14 procente. In plus, fata de cresterea organica puternica a vanzarilor in aceasta zona, aceasta crestere reflecta si un numar de achizitii.

Vanzarile de publicatii si publicitatea, care au generat 28 si respectiv, 24 de procente in venitul total, au ramas cele mai mari componente ale afacerii Ringier la nivel global.

Afacerea de entertainment a Grupului a continuat sa afiseze o crestere solida a vanzarilor si sa se dezvolte, conform planului, intr-o componenta cheie a portofoliului strategic al Ringier.

Aceeasi mentiune se aplica si pentru afacerea digitala, unde Ringier a initiat o gama larga de activitati noi, dar a continuat sa le dezvolte si pe cele existente.

Vanzarile Ringier Elvetia si Germania (fara operatiunile din domeniul tipografic) au totalizat 610 milioane de franci elvetieni in 2011.

65 de procente din veniturile anului 2011 au fost generate de activitatea de baza - ziare, reviste, domeniul tipografic si online.

Rezultatul este atribuit cresterii volumului de publicitate obtinut de publicatia gratuita Blick am Abend.
In ceea ce priveste revistele, unde veniturile au fost la nivelul anului 2010, Ringier a folosit parte din profiturile mari pe care acest business continua sa le genereze pentru lansari de noi produse, printre care Landliebe, care se asteapta sa aduca o contributie semnificativa in ceea ce priveste castigurile pe termen mediu.

De asemenea,  2011 a cunoscut o expansiune continua a continutului de publishing disponibil pe platformele digitale.

Grupul Blick a adaugat patru aplicatii portofoliului sau. Numarul total de descarcari generate de toate cele unsprezece aplicatii ale grupului Blick a atins pragul impresionant de un million.

Cu mai mult de 40 de milioane de vizite si 518 milioane de afisari in ianuarie 2012, portalul blick.ch s-a pozitionat ca lider necontestat al platformelor de stiri din Elvetia. Varianta electronica a revistei Schweizer Illustrierte a fost declarata ca fiind una dintre cele mai bune 10 aplicatii iPad ale lumii.

Titlurile Ringier au obtinut rezultate bune in regiunea vorbitoare de limba franceza a Elvetiei, varful de lance fiind publicatia L’illustré. Din toamna anului 2011, Ringier Romandie a inceput sa se bucure de succes in ceea ce priveste marketarea sloturilor de publicitate elvetiene ale TF1, postul TV privat lider in Franta.

23% din veniturile totale vin din digital

In 2011, veniturile din afacerea digitala in totalul veniturilor generate de Ringier Elvetia a fost de 23 de procente.
In vara anului trecut, Ringier a achizitionat 60 de procente din afacerea deindeal.ch, cea mai mare platforma de comert din Elvetia.

In februarie, prin intermediul subsidiarei Scout24 din Elvetia, Ringier si-a securizat o participatie strategica de 15 procente in cadrul jobs.ch, cel mai mare portal de locuri de munca din tara. in mai 2011 s-a lansat Qualipet Digital AG e-shop, cu mai mult de 10 000 de linii de produse individuale.

Sectorul entertainment a avut de asemenea rezultate bune, Ticketcorner inregistrand atat vanzari cat si profit mai mari, in timp ce InfrontRingier, compania de marketing sportiv, a achizitionat drepturile de marketing si sportive ale mai multor evenimente sportive, printre care Football Super League, cursele de ciclism din Elvetia, precum si evaluarea candidaturii Elvetiei la organizarea Olimpiadei de Iarna din 2022.

Cicero si Monopol din Germania au avut rezultate bune intr-o piata extrem de competitiva atat in ceea ce priveste cititorii cat si publicitatea. Ambele titluri sunt bine pozitionate pe segmentele lor si servesc unor grupuri-tinta foarte exigente. in luna august, Ringier Publishing Germany a achizitionat publicatia Literaturen de la Friedrich Berlin Verlag.

Afacerea Ringier din Europa Centrala a generat venituri de 274 milioane de franci elvetieni in 2011. Acestea sunt formate din vanzarile Ringier Ungaria, Ringier Romania si 50% din cele ale Ringier Axel Springer Media, un joint-venture intre Grupul Ringier si compania media germana Axel Springer.

In Ungaria, Ringier nu a obtinut aprobarea autoritatilor pentru fuziunea afacerii sale locale cu cea a partenerului sau Axel Springer. Afacerea din Ungaria a fost serios afectata de dificultatile economice prin care trece tara.

Ringier Axel Springer Media AG este una din companiile multi-media lider din Europa de Est. Prin unirea afacerilor Ringier si Axel Springer in Polonia, Slovacia si Serbia, joint-venture-ul format a devenit atat lider pe segmentul tabloid pe toate pietele de mai sus, cat si unul dintre cei mai mari publisheri de reviste din regiune. 2011 a insemnat pentru companie continuarea implementarii strategiei de digitalizare.

Vanzarile Ringier Axel Springer Media AG au totalizat 332 milioane de franci elvetieni, din care 50% sunt consolidate in veniturile Grupului Ringier.

In 2010, vanzarile totale ale companiei au fost de 379 milioane de franci elvetieni. Aceasta scadere din 2011 este cauzata de aprecierea francului elvetian fata de monedele locale.

Ringier Axel Springer Media s-a remarcat in special in Slovacia, prin achizitionarea azet.sk, cel mai mare portal din tara in decembrie 2010, precum si prin  infiintarea unui newsroom integrat.

Ringier Axel Springer este cel mai mare publisher de ziare si reviste din Republica Ceha. Doua dintre titlurile sale, BLESK si AHA!, cele mai mari tabloide din tara, s-au bucurat in mod special de succes in 2011. Cota lor de piata combinata a atins 51 de procente, vanzarile cumulate ale celor doua publicatii fiind mai mari decat ale tuturor celorlalte ziare de pe piata la un loc.

Nedelni BLESK a fost cel mai citit ziar de duminica din Republica Ceha in 2011. Compania din Cehia a dezvoltat si lansat cinci newsroom-uri integrate anul trecut.

Ringier Axel Springer Media este de asemenea cel mai mare publisher de ziare din Polonia. Fakt, cel mai cunoscut tabloid din tara, si-a mentinut pozitia de lider printre ziarele din Polonia.

In august, Ringier Axel Springer Polonia a achizitionat o licenta de publicare a editiei poloneze a revistei Top Gear de la BBC Magazines din Marea Britanie. Datorita vanzarilor combinate generate de Fakt si Przeglad Sportowy, compania detine o cota de piata de 36 de procente pe segmentul ziarelor.

Ringier in China

Prin intermediul operatiunilor Asia Pacific – formate din Ringier China, Ringier Vietnam si Ringier Trade Media – Grupul a obtinut venituri de 43 de milioane de franci elvetieni.

China, de asemenea, a resimtit efectele negative ale economiei globale, in special pentru produsele tiparite. Vanzarile de publicitate au fost sub presiune in continuare. in ciuda acestor provocari, Ringier China a continuat sa-si consolideze portofoliul existent de reviste si a reusit sa-si creasca veniturile din activitatea digitala cu 40 de procente peste anul 2010.

Vanzarile revistelor specializate publicate de Ringier Trade Media au avansat semnificativ in 2011. Datorita climatului de business puternic din sectorul industrial, cele 25 de publicatii de specialitate ale Ringier Trade Media au cunoscut o crestere “double-digit” a vanzarilor, iar cele patru reviste din Asia de Sud-Est si-au crescut vanzarile cu peste 30%. Afacerea digitala a avut rezultate bune, de asemenea, datorita portalului industrysourcing.com.

Compania ofera in prezent clientilor sai opt aplicatii diferite pentru iPhone si iPad, furnizand utilizatorilor sai acces virtual la 32 de reviste.

In Vietnam, efectele combinate ale scaderii economice si cresterii inflatiei au tinut multe companii departe de investitii. in ciuda acestui climat negativ de business, Ringier Vietnam a inregistrat rezultate bune. Prin adaugarea la portofoliul sau a licentei de publicare a editiei vietnameze a publicatiei ELLE, compania aproape si-a dublat vanzarile in 2011.

Sursa :  http://www.dailybusiness.ro/stiri-media-marketing/afacerile-ringier-in-romania-au-crescut-cu-33-vezi-cum-sta-grupul-in-alte-tari-75779/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu